Sunday, November 29, 2015

KTP KINDY GET-TOGETHER PROGRAMME BERSAMA PPNP DAN UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG (UMP)

Untuk julung kalinya KNOWLEDGE TRANSFER PROGRAMME COMMUNICATION ENGLISH AND EFFECTIVE STORY TELLING TECHNIQUES FOR PRESCHOOL EDUCATORS atau dikenali sebagai KTP-KINDY GET-TOGETHER PROGRAMME iaitu satu program untuk pengusaha taska memperkenalkan penggunaan Bahasa Inggeris kepada kanak-kanak di peringkat awal lagi.

Program ini adalah kerjasama bersama PPNP dan UMP bagi menambahkan dan memperbaiki ilmu berbahasa Inggeris di kalangan pengusaha dan pengasuh taska untuk dipraktikkan kepada kanak-kanak taska.

Pendaftaran para peserta atau kini digelar pelajar telah dihadiri seramai 30 orang yang terpilih bertempat di Dewan Tun Teja,Universiti Malaysia Pahang (UMP).Atucara program telah dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Dr.Noor Raha Mohd Radzuan,PBMSK,UMP dan memberikan sedikit taklimat berkenaan dengan program yang pertama kalinya diadakan bersama PPNP.Diikuti ucapan dari Presiden Persatuan Pengasuh Negeri Pahang Pn.Zubaidah Husin.

Seterusnya ceramah kerohanian,ceramah motivasi "sorak ketawa" oleh Pn.Haslinda dan berakhir dengan aktiviti dan bengkel untuk semua peserta.

Mentor program ini adalah Professor Emeritus Dato' Aminah Ayob Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Antara tenaga pengajar yang terlibat di dalam program ini ialah:

1. Pn. Ezihaslinda Ngah,PBMSK,UMP
2. Dr. Fatimah Ali,PBMSK,UMP
3. Pn.Haslinda @ Robita Hashim,PBMSK,UMP
4. Pn. Noor Azlinda Zainal Abidin,PBMSK,UMP
5. Dr Noor Raha Mohd Radzuan,PBMSK,UMP
6  Pn Siti Airin Ghani,FIM,UMP
7 .Pn. Wan Jumani Fauzi,PBMSK,UMP

Kelas akan diadakan selama 6 kali iaitu sekali dalam sebulan pada hari Jumaat,Sabtu dan Ahad.Semoga program ini akan berjaya dan berjalan dengan lancar mengikut jadual yang telah ditetapkan.


Pelajar bergambar bersama-sama dengan tenaga-tenaga pengajar KTP-KINDY GET-TOGETHER PROGRAMME.




Diharap program ini akan lebih meningkatkan kualiti pengasuhan yang terbaik dikalangan semua pengasuh di Negeri Pahang ini.