Monday, September 3, 2012

KURSUS REFRESHER PERMATA SIRI 1 DI ZON BARAT DAN TIMUR BERJALAN LANCAR

Kursus Refresher PERMATA Siri 1 bagi Zon  Barat (bagi daerah Temerloh, Jerantut, Kuala Lipis, Bentong, Bera, Raub dan Cameron Highland) serta Zon Timur (bagi daerah Kuantan, Pekan dan Rompin) telah diadakan serentak pada 1 dan 2 hb September, 2012.

Kursus anjuran PERMATA Negara ini dengan kerjasama Persatuan Pengasuh Negeri Pahang telah diadakan di Pusat Latihan Tinta Ori bagi Zon Timur dan Pusat Latihan Dekad Ombak bagi Zon Barat. Kursus selama 2 hari ini bertujuan untuk memberi pendedahan awal kepada semua pengusaha dan pengasuh berkaitan dengan kurikulum PERMATA yang akan digunapakai mulai Jan 2013. Kursus ini telah dikendalikan oleh jurulatih PERMATA yang diiktiraf oleh PERMATA Negara.

Kursus bagi kedua-dua zon telah dihadiri seramai lebih kurang 40 orang yang terdiri daripada pengusaha, penyelia dan pengasuh TASKA di seluruh negeri Pahang. Kursus ini merupakan kursus bersiri dan akan berakhir pada November, 2012.

Pihak Persatuan berharap kepada semua pengusaha yang masih belum mendaftar untuk menghadiri kursus, boleh berbuat demikian dengan menghubungi Puan Zubaidah Husin ()17-9190664/013-939078) bagi Zon Timur dan Puan Salina Shamsudin (013-9811744) bagi Zon Barat.

Arus perubahan di dalam pendidikan awal kanak-kanak haruslah dilihat di satu sudut yang positif. Perubahan yang baik tidak akan memudaratkan sesiapa pun termasuklah kanak-kanak. Malah adalah diharapkan dengan adanya sedikit perubahan pengurusan TASKA akan lebih piawai dan sistematik bagi melahirkan modal insan yang berguna. Setiap individu yang terlibat secara langsung dalam industri pendidikan awal kanak-kanak haruslah mengenepikan sikap mementingkan diri sendiri bagi memastikan semua kanak-kanak di negeri Pahang amnya dan seluruh Malaysia khususnya mendapat asuhan dan didikan yang sempurna bagi melahir modal insan yang sempurna. Insyaallah.